Mercer rekryterar från Handelsbanken Markets och Didner och Gerge

Mercer rekryterar från Handelsbanken Markets och Didner och Gerge

• 13 October 2017
  • Sweden, Stockholm

Mercer stärker sin svenska verksamhet för institutionella- samt tredjepartskunder genom att rekrytera två kundansvariga, Annica Woronowicz och Michael Eriksson. Annica har de senaste 13 åren arbetat på Handelsbanken Markets och dessförinnan på Goldman Sachs. Michael kommer närmast från Didner och Gerge där han har arbetat i tio år. Ytterligare två personer kommer att anställas inom kort, säger Silva Hanell, Head of Investment Solutions i Sverige.

Vi ser en stark trend bland institutioner att se över sina operationella kostnader och processer vilket gör att mer sofistikerade lösningar efterfrågas. Förflyttningen av kapital från den svenska marknaden till globala tillgångar och alternativa investeringar kräver en gedigen due diligence-process och internationell täckning av kapitalförvaltare. Samtidigt ökar kraven på transparens och låga kostnader.

”I och med dessa rekryteringar breddar Mercer Sverige sin verksamhet ytterligare i tillägg till redan väl etablerande områden inom lön- och belöning, förmåner, försäkringar samt skuld- och tillgångssidan gällande pensioner”, säger Johan Ericsson, VD för Mercer Sverige.

KONTAKTINFORMATION